Aikasi arvoinen K-Citymarket Päiväranta

Päivittäistavarat

K-Citymarket Päivärannan upeasti uudistunut hedelmä- ja vihannesosasto on saanut asiakkailta paljon kiitosta, kauppias Pasi Toppari kertoo.

Modernissa kaupassa asiointi käy sujuvasti heti parkkipaikalta lähtien ja kassalle saakka. Iloinen ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu ja uudistuneet, ajan hengessä mukana olevat valikoimat tekevät Päivärannan Citymarketista ostospaikan, jonne saavutaan asioimaan kauempaakin.

Itä-Suomen suurin Citymarket Päiväranta palvelee koko Kuopion, erityisesti kaupungin pohjoispuolen ja myös Siilinjärven ja koko pohjoisen maakunnan tarpeita. Päivärantaan on vakiintunut myös kaupungin eteläpuolelta oma asiakaskuntansa, joka arvostaa palvelukokonaisuutta. Tavaratalon ja ruokakaupan lisäksi tarjontaa täydentävät monipuoliset oheispalvelut. Infopisteeltä löytyvät Veikkauksen lisäksi muun muassa Postin, Matkahuollon ja DB Schenkerin pakettipalvelut. Näiden lisäksi autopesu on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa, viikon jokaisena päivänä. Autopesut voi ostaa halutessaan infopisteestä tai pesutolpalta.

Entistäkin parempi ja palvelevampi

Niin tuotevalikoimaa kuin palvelua kehitetään jatkuvasti asiakaslähtöisestä näkökulmasta.
- Haluamme aidosti olla asiakkaan käyttämän ajan arvoisia. Meillä ostokset sujuvat tarvittaessa nopeasti ja tehokkaasti, toisaalta siisti, yleisilme sekä kiinnostavat valikoimat houkuttelevat viihtymään ja tutustumaan tuotteisiin kaikessa rauhassa. Seuraamme tarkasti kaupan eri toimintojen toimivuutta ja reagoimme muutoksiin herkästi asiakkaan ääntä kuunnellen. Tavaranhallinta on isossa osassa siinä, että tavaratalon arki rullaa, tuotteita on riittävästi hyllyssä ja hyllyt sekä käytävät ovat siistissä kunnossa asiakasta varten, tavaratalojohtaja Petri Heikkinen kertoo.
Jotta toimintaa voidaan kehittää, on
asia­kas­­tyytyväisyyden seuraaminen tärkeää.
- Feedbackly-laitteilla toteuttavat kyselyt tarjoavat meille tietoa ja ovat olennainen työkalu toiminnan kehittämisessä. Esimerkiksi kassa-asioinnin sujuvuutta seurataan kuukausittain ja tulokset käydään läpi huolella. Mikäli tiettyinä aikoina ilmenee kehitettävää, lähdemme miettimään, mitä voisimme tehdä toisin.
Tälläkin hetkellä asiakaspalautteiden pohjalta on suunnitelmissa hankkia uusia, matalapohjaisia ostoskärrejä.
-Kannustammekin asiakkaitamme antamaan rohkeasti meille palautetta, Heikkinen toivoo.

Positiivista palvelua

Juuri positiiviseen asiakaskokemukseen panostetaan K-Citymarket Päivärannassa paljon. Käytävillä tervehditään asiakkaita, ja asiakaspalvelun positiivisuus, iloisuus ja sujuvuus ovat henkilökunnalle kunnia-asioita. Heikkinen antaakin kiitosta osaaville ja palvelualttiille työntekijöille.
- Henkilökunnan panostus on merkittävä. Meillä on ilokseni paljon pitkiä työsuhteita, osa on ollut talossa aina Päivärannan Citymarketin avaamisesta lähtien. Kokemus ja osaaminen näkyvät asiakkaille päivittäin.
Yhdet kaupan iloisista, monille tutuista kasvoista kuuluvat kassalla ja itsepalvelukassalla työskentelevälle Lauralle. Pari vuotta Päivärannassa työskennelleenä hänelle on ehtinyt jo muodostua kuva K-Citymarket Päivärannasta sekä työ- että ostospaikkana.
- Tämä on todella mukava ja lämminhenkinen kauppa. Ihmiset ovat ystävällisiä ja valikoimat erinomaisia. Olen laittanut ilolla merkille, kuinka hyvin asiakkaat otetaan huomioon. Kun asiakkailta tulee toivomuksia, ne myös toteutetaan. Tämä näkyy nytkin uudistuneessa yleisilmeessä, hän luonnehtii.
Työpäiviään Laura kuvaa vaihteleviksi. Päivät ovat hyvin erilaisia, välillä kiireisiä ja välillä rauhallisempia.
- Parasta on nähdä ihmisiä ja rupatella tuttujen vakioasiakkaiden kanssa.

Miljoona palaa sushia

Citymarketin ruokamyymälä uudistettiin alkuvuoden aikana. Uusien kalusteiden ansiosta myymälän yleisilme avartui entisestään ja kaupassa liikkuminen on helppoa. Samalla saatiin käyttöön lisää hyllymetrejä, mikä näkyy asiakkaille monipuolistuvana valikoimana.
- Myymäläuudistuksen ansiosta pystymme kasvattamaan tuotteiden määrää 27 000 myyntiartikkeliin. Olemme halunneet panostaa siihen, että tuotteet on sijoitettu järkevästi ja asiakas löytää ne helposti, kauppias Pasi Toppari kertoo.
Yksi näkyvimmin uudistuneista osastoista on hedelmä -ja vihannesosasto, jonka upea esillepano suorastaan kutsuu ostoksille. Myös erikoisruokavaliot on huomioitu entistäkin paremmin. Gluteenittomien tuotteiden määrä on kaksinkertaistunut ja vege-tuotteiden liki kolminkertaistunut uudistuksen yhteydessä.
- Olen iloinen siitä, kuinka positiivista palautetta olemme saaneet uudistuksista.

Kauppa elää asiakkaan arjessa

Kaupan täytyy elää asiakkaan arjessa.
- Asiakkaiden vaatimustaso on kasvanut ja se on hienoa. Meidän tehtävämme on vastata siihen. Se toki tuo henkilökunnan työhön haastetta, mutta myös tyytyväisiä asiakkaita. Olen ylpeä tästä loistavasta porukasta, joka on sisäistänyt sen, että tarjoamme täällä parasta mahdollista palvelua.
Hyvinä esimerkkeinä onnistuneista uudistuksista voidaan pitää viime vuonna avautunutta, huikean suosion saanutta sushi­baaria, josta myytiin ensimmäisen kymmenen kuukauden aikana miljoona sushipalaa.
- Myös palvelutiskin avaaminen sunnuntaisin on otettu vastaan tyytyväisenä. Sunnuntai on hyvä kauppapäivä ja esimerkiksi lapsiperheet tekevät mielellään alkuviikon ruokaostokset valmiiksi. Myös verkkokauppa on kovassa kasvussa. Ostokset on helppo tehdä verkossa ja noutaa kaupalta tai tilaa suoraan kotiin. Verkkokaupan valikoimat ovat laajat. Sieltä löytyy noin 80 prosenttia ruokakaupan valikoimista sekä lisäksi kattava valikoima käyttötavaroita.

Ruokakauppa lähenee ravintolaa

Toppari seuraa ahkerasti alan kehitystä niin Suomessa kuin maailmalla. Hän uskoo, että tulevaisuudessa ruokakauppa ja ravintola ovat entistä lähempänä toisiaan.
- Sushin ja kahvilassa tarjoilemamme Remarin keittolounaan menekki ovat osoittaneet, että kysyntää ammattilaisten tekemälle, laadukkaalle ruoalle on.
Lähitulevaisuudessa myymälän kahvilaa tullaankin uudistamaan niin, että entistä useampi piipahtaa asioidessaan esimerkiksi sushille tai lounaalle.
- Mikäpä on mukavampaa kuin ottaa huikopalaa viihtyisässä ympäristössä, ostosten lomassa?

Parasta työssä on tavata ihmisiä ja vaihtaa kuulumiset tuttujen asiakkaiden kanssa, itsepalvelukassalla asiakkaita opastava Laura kertoo.

Kysyntää ammattilaisten tekemälle, laadukkaalle ruoalle on. Siitä hyvä esimerkki on Päivärannan suureen suosioon noussut sushipiste. Jussi Sorsa (vas.) ja Pasi Toppari ihastelevat valmista pöytää.

p
K-Citymarket Päiväranta

Päivärannantie 18, 70420 Kuopio
puh. 010 537 9600
Myös Facebookissa ja Instagramissa

Hae sivustolta

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Share This

Jaa tämä juttu!

Voit jakaa jutun Facebookiin tai Twitteriin.