Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Verkkokaupan vuosi Carlsonilla

Erikoisliikkeet, Ostoksille

– Verkkokaupan valikoimat ovat todella laajat. Esimerkiksi Smegin suositut kodinkoneet ovat suoratoimitusmallistossamme, Carita Tuunala kertoo.

Carlsonin verkkokauppa ampaisi vuonna 2020 vahvaan kasvuun. Korona toi nousuun oman buustinsa, mutta kasvun takana on myös jo aiemmin aloitettu verkkokaupan kehitystyö.

Verkkokauppapäällikkö Carita Tuunalalla on aihetta hymyyn. Menneenä vuonna Carlsonin verkkokaupan myynti on kasvanut 70 prosenttia. Usko tulevaisuuteen on vahva, siksi verkkokauppaa on kehitetty ponnekkaasti jo jonkin aikaa. Satsaukset osuivat ajankohdallisesti sopivaan hetkeen. Koronan myötä yhä useampi asiakas siirsi ostosten teon verkkoon.
– Vuonna 2020 meillä on kuukausia, jolloin verkkokauppamyynti oli kolminkertainen edelliseen vuoteen verrattuna ja tavoitteet on ylitetty kautta linjan. Marraskuu oli kaikkien aikojen ennätyskuukausi, Tuunala kertoo.
Erityisesti ostajia ovat kiinnostaneet ulkoiluun, liikkumiseen ja retkeilyyn liittyvät vaatteet ja varusteet sekä kaikki kotiin liittyvä aina remonttitarvikkeista ruoanlaittoon ja kodinsisustukseen asti.
Kulutustottumusten muutos näkyy myös asiakasprofiilissa. Tuunala kertoo, että eniten verkkokaupassa asioivat odotetusti 25 – 34 -vuotiaat, mutta myös yli 55-vuotiaiden osuus on kasvanut.
– Verkkokauppa on houkutellut paljon ensikertalaisia ja selkeästi asiakasprofiili on laajentunut.

Kasvua myös valikoimissa

Jos verkkokaupan asiakasmäärät rikkovat ennätyksiä, on kasvun vuosi näkynyt myös valikoimissa, joka on laajentunut huomattavasti. Carlson pystyy myös tarjoamaan asiakkaalle tuotteita, joita muualla ei ole saatavissa.
– Meiltä löytyy esimerkiksi koko Villeroy & Bochin valikoima, joka toimitetaan asiakkaalle suoraan Saksasta. Samoin verkkokaupassa on Smegin suoratoimitusmallisto pienkoneista keittiön suuriin kodinkoneisiin.
Kiitosta asiakkailta on tullut myös nopeista toimitusajoista. Asiakaslupauksen pitäminen onkin Carlsonille kunnia-asia.
Tuunala antaa kiitosta myymälöiden henkilökunnalle venymisestä. Pääosa verkkokaupan tilauksista kerätään ja toimitetaan suoraan myymälöistä.
– Vuosi on ollut tavarataloissa haastava ja verkkokauppatilauksia on kerätty niukalla miehityksellä. Henkilökunta on kuitenkin tiedostanut verkkokaupan merkityksen ja todella hienosti klaarannut urakan.

Hyvinvoinnin välineet verkkokaupasta

Uuden vuoden alkupuolella Tuunala kertoo asiakkaiden olevan erityisen kiinnostuneita kaikesta hyvinvointiin ja terveyteen liittyvästä. Esimerkiksi kotikuntoilulaitteet, hyvinvointituotteet ja kivunlievittäjät löytyvät verkkokaupasta. Myös ruonlaitto ja terveellinen ruoka houkuttelevat: blenderit, paisto- ja keittoastiat sekä erilaiset kodinkoneet ovat monessa kodissa ostoslistalla.

– Yhä useampi tekee ostoksensa verkossa. Carlsonin verkkokauppa kasvoi hurjasti vuonna 2020.

p
CARLSON.FI

Myös Facebookissa ja Instagramissa

Share This

Jaa tämä juttu!

Voit jakaa jutun Facebookiin tai Twitteriin.